Conclusions


Aquest serà doncs, l'últim apartat que treballarem on es veurà reflectida la nostra reflexió sobre el que ens ha aportat la investigació i la pàgina web.

El projecte de la Web Social va ser creat amb la finalitat de realitzar un treball copsant continguts informàtics i estadístics i de caire social.  És la primera vegada que es fa un bloc sobre l’esplai Sol Naixent i aquest ha permès transmetre i comunicar el que volíem als pares i mares  d’una manera innovadora.


Hem creat un bloc que ha tingut èxit entre els pares, mares,  nens i nenes ja que ha tingut més de mil visites, cal tenir en compte que el bloc va ser creat fa tant sols tres mesos.
Els resultats d’aquest projecte són el reflex de tres mesos de treball, però volem tirar endavant aquest projecte a llarg termini i així assolir tots els objectius proposats.

Fent referència als objectius assolits podem dir que hem aconseguit mantenir informats als pares i mares, tenir contacte amb ells , facilitar-los la comunicació i donar-los a conèixer l’esplai d’una manera diferent ja sigui a partir d’imatges, notícies, escrits i sobretot pel medi informàtic, estalviant imprimir folis i pèrdues d’aquests.
Pel que fa els objectius d’augmentar la quantitat d’infants que vagin a l’esplai i millorar el funcionament d’aquest, els vam plantejar a  llarg termini i per això encara no s’han assolit.
En aquest apartat exposarem les conclusions a les que hem arribat desprès de realitzar les enquestes i resumir els resultats, de forma que ens permetessin elaborar unes conclusions.
Tal i com hem fet en el apartat dels resultats extraurem els resultats, primer dels pares, mares o tutors i desprès dels fills i filles.

A continuació trobem les conclusions elaborades a partir de les enquestes i resultats obtinguts per part dels pares, mares o tutors:
Començarem concloent l’opinió dels pares al voltant de les diferents activitats que es duen a terme. En termes generals, la majoria d’activitats són valorades satisfactòriament,  però n’hi ha dos que requereixen atenció. Són l’esport i  l’acampada. En els dos casos sembla que n’hi ha un petit percentatge de pares que valoren negativament aquestes activitats. Millor valorada però també amb puntuacions negatives és el sopar que fan els monitors i monitores amb els pares i mares. En aquest cas, hi ha gent que valora positivament aquesta activitat perquè creuen que si hi ha una bona relació entre monitors/es i pares, mares o tutors acaba repercutint positivament en els seus fills i filles. Però, com  hem pogut veure en una de les preguntes qualitatives respecte a les activitats, hi ha pares, mares o tutors que pensen que falta coordinació i comunicació a l’hora de programar i preparar el sopar la qual cosa provoca que tots el pares, mares o tutors no hi puguin assistir per qüestions de horaris i dates.
Pel que fa el tema d’activitats, també van sorgir noves propostes com la d’una excursió per fer tots plegats: monitors, pares, mares o tutors, fills i filles. Creiem que aportacions d’aquest tipus són molt favorables ja que ens ajuden a organitzar noves activitats o al menys donar-nos idees. Per aquest motiu estem oberts a crítiques i suggerències que ens permetin millorar i innovar en les nostres tasques com a monitors de l’Esplai.
Una última qüestió en quant a les activitats és la valoració dels objectius que tenen aquesta, la majoria dels enquestats han respost que els objectius són bastants clars però n’hi ha que pensen que no ho són gaire o bé pensen que són activitats que no tenen un s objectius clars, que és fan per fer. És per aquest motiu que en les properes reunions que intentarem informar dels objectius i finalitats que tenen les activitats i dinàmiques que es duen a terme, de manera que si alguna d’aquestes activitats u objectiu d’aquesta no convenç als pares, mares o tutors, es substituiria per un altra o es reorientaria.
Deixant de banda el tema de les activitats entrarem en el tema dels horaris. A inici del curs es fa una reunió on es informa de les dates i horaris de les activitats. En aquest aspecte, als resultat surt reflectit que la majoria pensa que si que es compleixen però hi ha un percentatge considerable que a l’hora de fer l’enquesta va marca l’opció d’altres. Per tant deduïm, que potser pensem que sempre no es compleixen.
Relacionat en aquest tema es la qüestió de la quantitat i qualitat de la informació que reben els pares, mares o tutors. Aquesta, sembla no ser suficient per a tots. Fins al punt de que molts d’ells no coneixen ni la fundació de la que depèn l’Esplai. No només ens interessa mantenir-los millor informats sinó despertar l’interès. 
Com que també volíem saber que en pensaven de la professionalitat i preparació dels monitors responsables de la cura dels seus fills vam incidir en aquest tema. Els resultats estrets d’aquesta pregunta són molt diversos, és a dir, hi ha molta confluència d’opinions. Des dels que  pensem que estan molt preparats fins els que pensen que no ho estan gens. Tot i això, s’ha d’entendre, que en aquest cas, són joves voluntaris i voluntàries que ho fan per vocació i que a més a més tenen una formació que els permet desenvolupar la seva tasca.
Però, encara que en el tema de la preparació dels monitors i monitores no es posen d’acord, sí que s’hi posen a l’hora de valorar la tasca prèvia que tenen els joves per preparar les diferents activitats.
Un dels últims aspectes que s’han valorat han estat les instal·lacions de l’Esplai, com tots ja sabem són unes instal·lacions que es comparteixen en altres associacions ja que es un espai públic, del poble. Al no ser unes instal·lacions específicament creades per un esplai, entenem que presenten algunes mancances però que s’adapten bastant i ens permeten practicar moltes i diverses activitats.
Finalment, vam preguntar els hi vam preguntar quin es el motiu pel que apunten al seu fill o filla a l’Esplai. És obvi que com en totes les activitats extraescolars,  els motius són diversos però ens agrada que un nombre considerable de respostes sigui perquè el seu fill o filla o demana. En activitats d’aquest tipus es molt favorable que sigui iniciativa dels participants la seva assistència ja que, en aquest cas, la motivació és més alta i aquesta motivació es transmet a la resta de companys i als monitors i monitores.

Ara que disposem de tota aquesta informació intentarem millorar el servei de l’Esplai. Intentarem que els pares, mares o tutors estiguin millor informats en el tema de les activitats, horaris, dates... En conclusió, mantenir reunions que ens permetin col·laborar i gaudir tots de l’Esplai. Criem que no es tracta d’augmentar el nombre de reunions ja que en el qüestionari han valorat que el nombre de reunions són les adequades. És tracta, doncs, de millorar-les. No es una qüestió de quantitat sinó de qualitat.

Continuem amb les conclusions elaborades a partir de les enquestes i resultats obtinguts per part dels fills/filles ( els nens/es nois i noies que formen part de l’esplai):
Hem pogut veure que la participació dels nens i nenes no ha estat tant abundant ja que només deu han intentat realitzar l’enquesta i només vuit l’han acabat, no obstant no els deixarem de banda i tot seguit passarem a comentar els resultats obtinguts.
Les primeres preguntes tenen relació amb les activitats que es fan a l’esplai, comencem doncs per a primera pregunta, que els feia valorar els jocs la majoria han respost que els hi ha agradat molt. Quan es pregunten per les manualitats les respostes ja són més diverses, tres d’ells diuen que els hi ha agradat molt, quatre d’ells ho valoren com a normal i un no diu que li ha  agrada massa fer manualitats.  Pel que fa es gimcanes són valorades molt positivament. Quan els preguntem que valorin l’esport que es fa tots ho valoren molt positivament. Fent referència a les sortides de cap de setmana un d’ells ens respon que no ho sap perquè no l’ha fet mai, però els altres que ja han realitzat alguna sortida la valoren de forma molt positiva. Les colònies i les activitats relacionades amb el poble, sense cap mena de dubte també s’han valorat d’una forma d’allò més positiva. Pel que fa l’acampada dos persones diuen que no ho saben perquè no hi ha anat mai, això ens fa pensar que siguin nens i nenes dels més petits ja que ells encara no hi ha anat mai, pel que fa la resta l’ha valorat de manera positiva. Per acabar l’apartat d’activitats demanen que ens donin la opinió per si volen millorar alguna d’aquesta activitat però ens trobem que ningú ha escrit res.
En el segon “apartat” ens centrem més en la tasca dels monitors, comencem preguntant si creuen que els objectius de les activitats són clars quasi tots responen que si , excepte un que diu que normal. Quan preguntem si els horaris que es diuen i s’acorden es compleixen sis d’ells contesten que sí i dos d’ells diuen que a vegades. En la pregunta que diu “creuen que els monitors estan suficientment preparats?” dos d’ells responen que bastant i sis diuen que sí. Tots estan d’acord però que darrera les activitats hi ha un treball previ i tots també coincideixen en que reben informació necessària de l’esplai. La meitat dels nens i nenes saben que l’esplai depèn de la fundació Pere Tarrés.  Tots ells també creuen que les instal·lacions que disposa l’esplai són adequades.
Per acabar vam fer dues preguntes més personals, que ens permetessin veure els motius pels quals els nens/es nois/es s’apunten a l’esplai, una minori  diu que per ocupar el seu temps i millorar la seva formació, i la resta responen que simplement hi fan perquè els hi agrada i volen anar-hi. Per acabar els hi vam preguntar si s’ho passaven bé a l’esplai, un va contestar que bastant i la resta van contestar que molt bé.

Com a conclusions podem dir que no tots valoren les activitats de la mateixa manera, però s’han de tenir totes les opinions en compte i per això cal anar variant, per tant tan podem fer gimcanes com manualitats... el que hem vist però, que les colònies una de les activitats que preparem amb més entusiasme els monitors són valorades de forma molt positiva, aquest fet incentiva les ganes de continuar endavant amb aquesta tasca. Els hi demanen la opinió per a millorar el funcionament, les activitats... però ningú escriu res i això ens fa pensar que cal continuar com fins ara. Pel  que fa els objectius, l’enquesta ens ha fet veure que sovint abans de començar l’activitat podríem explicar què volem aconseguir a través d’aquesta.


Per a finalitzar, volem dir que a nivell personal el bloc ens ha permès adquirir diferents habilitats informàtiques i estadístiques com per exemple crear un bloc i conèixer totes les seves propietats i possibilitats de disseny, elaborar una enquesta on-line, fer els resultats estadísticament...Ens ha permès també conèixer una nova manera de treballar i expressar-nos amb els companys de treball i usuaris. Es una eina que com a futurs educadors ens pot servir per treballar en molts aspectes amb els usuaris. Ja sigui per motivar-los a utilitzar un ordenador i a fer un treball que sigui útil per a els usuaris.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada